בניית או הקמת חנות וירטואלית באינטרנט השלבים החשובים.

בניית או הקמת חנות וירטואלית באינטרנט השלבים החשובים

מיקסום רווחים וצמצום עלויות היא שאיפה של כל בעל אתר בעת כלל התהליכים של בניית חנות באינטרנט כאשר חלקם מחפשים פתרון דיי זול או בחינם ואפילו שוקלים לעבור קורס בכדי לעשות זאת לבד בפלטפורמות כמו ג'ומלה או וורדפרס ויש כאלו שאפילו שוקלים לבנות אתר מכירות בפיסבוק. יש לקחת בחשבון שבכל תהליך המחירים ושאר העלויות אינם בהכרח מדד להשווה בין אם העסק שלו ממוקם בקניון, ברחוב או באינטרנט. אלא שבמציאות שבה בכל צעד בעת הקמת חנות באינטרנט תגלו מאוד מהר שפלטפורמות חדשות צצות מדי יום כמו פטריות אחרי הגשם – נדרשת השקעה לא מעטה כדי למשוך ולהחזיק את הלקוחות שלכם באתר .
ללא ממשק נגיש לצרכנים, וללא תחזוק שוטף ועקבי של חנות וירטואלית, הלקוחות פשוט ייעלמו. הקמת ממשק שכזה דורשת השקעה רבה גם בהקמתה וגם בתפעולה לאורך הדרך.
הלקוח האינטרנטי יודע מה הוא מחפש, בין אם מדובר בהשוואת מחירים, מידע על מוצר או רכישה.
חיפוש ארוך ומסובך באתר מסורבל, יתיש את הלקוח ומהר מאוד יעבור לגלוש בעסק וירטואלי מתחרה.

לא נותנים ללקוח לברוח
אז איך שומרים על לקוח באתר E-commerce ? שני תנאים עיקריים:
א- יצירת דרך קלה ומהירה אל המוצר, והתחשבות בתהליך הקנית בעת תכנון וכל שלב בעת בניית חנות וירטואלית.
ב- התמצאות ברורה ופשוטה ברחבי האתר. קונה פוטנציאלי אינו מעוניין בהצפה של תכנים מיותרים עבורו אלא במסלול ברור אל המוצר או השירות בו הוא חפץ.
מעטים אתרי האינטרנט שדורשים כמות רבה כל כך של תחזוקה כפי שדורשת חנות וירטואלית – ניהול המוצרים ועדכון מחיר לאלו שבמלאי, מעקב אחר המלאים ושמירת הקשר הרציף עם הלקוחות הם מאבני היסוד של כל אתר מכירות ברשת.
ניהול החנות דורש מערך הזמנות ומשלוחים רחב, מערכות סליקה ואף ניהול התכתבויות ורשימות תפוצה עם הלקוחות.

מערכות ניהול תוכן – עלות נמוכה, רווחים גבוהים
הדרך הנכונה ביותר לאזן בין ממשק תובעני שכזה לבין הרצון להרוויח היא שימוש עם מערכת ניהול תוכן מובנית ומתאימה. עבור אתר מכירות מערכת שכזו מספקת את כל היתרונות והאמצעים הנדרשים.
מערכת ניהול תוכן תספק את כל הכלים לתחזוקה יום-יומית של החנות: מעקב וניהול אחר מוצרים, ניהול הזמנות ומשלוחים ונתוני מעקב סטטיסטיים באשר למתרחש באתר – כמה נכנסו, כמה קנו ומה קנו. בכך ניתן להקטין את הוצאות התפעול בחנות וירטואלית ולזכות לבסוף ברווח נקי עבור כל מוצר שנמכר.

למה לצפות כשמקימים חנות וירטואלית?
לסיכום, חשוב שתדעו מראש שגם בניהול עסק באינטרנט, בדיוק כמו בניהול חנות רגילה, כרוכה עבודה רבה.
הצעדים הראשונים בדרך להגשמת היוזמה שלכם הם לא רק גיבוש קונספט, יצירת קשר עם ספקים ובחירת חברה אשר תלווה אותכם בכל הצעדים במהלך הקמת חנות וירטואלית ברשת – אלא גם גיוס כוח העבודה הנדרש לתפעול שוטף, קידום ושיווק של החנות החדשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.